Vijfde week - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Wouter Steentjes - WaarBenJij.nu Vijfde week - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Wouter Steentjes - WaarBenJij.nu

Vijfde week

Door: Wouter Steentjes

Blijf op de hoogte en volg Wouter

15 Mei 2016 | Nederland, Nederland

De eerste stageweek pff, wat was die snel voorbij!
We hebben deze week een hoop gedaan, aangezien we alles klaar moesten maken voor de beurs waar het bedrijf aan deel zou nemen. De beurs heet Orchids out West en is gelegen in Richmond.

Allereerst een beetje achtergrondinformatie.
Ik loop stage bij Royale Orchids, zoals je al denkt dit is een Orchideeënkwekerij. Deze is gelegen in Peats Ridge. Dit is een klein dorpje boven sydney. Het is gelegen in de regio: 'Central Coast'. Deze regio is vooral bekend onder de locals als een gewilde vakantielocatie omdat hier van alles te doen is.

Maar goed, de eerste week...
We zijn begonnen met planten opknappen voor de beurs. Dit was simpelweg gewoon de plant zo mooi mogelijk maken zodat hij de meeste kans op verkoop heeft. dit hebben wij de eerste dagen gedaan. Hierna zijn we Ny-Co rolletjes gaan ophangen. Op Donderdag hebben we geholpen de stand op te bouwen. Ze hadden 2 verschillende soorten stands, één voor verkoop en één voor de nieuwe soorten te laten zien.
Op vrijdag hebben we gewoon gewerkt in de kas en hebben we weer Ny-Co rolletjes opgehangen.
Zaterdag hebben we Kevin naar de beurs gebracht en zijn we zelf naar de Blue Mountains gereden, hier hebben we 2 plaatsen bezocht namelijk: Wentworth Falls en The Tree Sisters. Dit was een plek vergelijkbaar met de Grand Canyon.

Op zondag zijn we gaan helpen met het verkopen van de planten op de beurs. Hier hebben we een aantal uur gestaan en veel ervaring mee opgedaan.