Vierde week - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Wouter Steentjes - WaarBenJij.nu Vierde week - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Wouter Steentjes - WaarBenJij.nu

Vierde week

Door: Wouter Steentjes

Blijf op de hoogte en volg Wouter

08 Mei 2016 | Nederland, Nederland

In de vierde week hebben we vooral uitgerust en zijn we uitgegaan. Op de eerste dag zijn we Brisbane nog even ingeweest, hierna zijn we rond 1 uur richting Gold Coast vertrokken. Na eenmaal aangekomen zijn we rond 4 uur richting Surfers Paradise vertrokken. Dit is dé surfersplek van Australië. Hier hebben we tot 6 uur rondgelopen, hierna zijn we richting hotel gegaan en hebben we hier nog even uitgerust. De dag erna zijn we naar Wet'n Wild geweest. Dit was een waterpark, wat alleen erg tegenviel aangezien de helft van de attracties niet in werking was. Diezelfde dag zijn we nog richting Byron Bay vertrokken, hier kwamen we rond 6 uur aan. Deze avond hebben wij erg rustig gedaan en zijn we op tijd gaan slapen, dit aangezien we de dag erna wilde gaan surfen in Byron Bay. Dit surfersavontuur liep deze keer wel goed af, alleen aangezien de drukte was surfen bijna onmogelijk. Deze poging was dus ook niet geweldig. Hierna zijn we uitgegaan in Byron Bay bij een hele aparte club/restaurant genaamd Cheeky Monkey's. Dit was een bar waar iedereen op de tafels danste. (hadden we verhalen over gehoord van andere reizigers)
De dag erna zijn we vertrokken richting Port Macquarie. Hier hebben we alleen overnacht. De dag erna wilde we graag gaan surfen op Flynn's Beach, wat bekend stond om de goede golven in de regio. Alleen waren de surfscholen gesloten. Toen zijn we richting de vuurtoren gereden en hebben we genoten van het uitzicht, en met alle geluk nog een groep dolfijnen mogen spotten!

Eenmaal aangekomen werden we erg vriendelijk ontvangen door onze stagebegeleider, hij had ons gelijk een rondleiding gegeven en ons wat te eten aangeboden. Hierna hebben wij onze spullen in de kamer gebracht. Hij vertelde ons ook dat we elke avond bij hem konden eten wat erg fijn was!
De volgende dag had hij ons gewekt met een lekker ei'tje en traditioneel Australisch ontbijt.
We zijn deze dag onze huurauto weg gaan brengen in Sydney. Hierna hebben we de stad nog even bezocht.
Eenmaal teruggekomen was het al avond en was de week voorbij!