Eerste week - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Wouter Steentjes - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Wouter Steentjes - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Wouter Steentjes

Blijf op de hoogte en volg Wouter

17 April 2016 | Nederland, Nederland

Ik zal eerst even vertellen wat onze plannen zijn. Wij (Mike de Groot en ik) gaan na onze vlucht direct 3 weken rondreizen. Hierna zullen wij aan 8 weken stage beginnen.

Na een zware vlucht van 33 uur, zijn we uiteindelijk aangekomen in Cairns.(een stad ter noord-oosten van Australië)

De vluchten (3 maarliefst) waren erg pittig, met name de 2e.

Ik vloog eerst vanaf Amsterdam richting Dubai. Dit duurde een mooie 8 uur. Met deze vlucht hadden we overigens al een uur vertraging. Na aangekomen te zijn in Dubai kwam Australië ineens wel heel erg dichtbij. Na 3 uur gewacht te hebben konden we het volgende vliegtuig in dat ons bracht naar Melbourne, deze vlucht duurde 12 uur. Eenmaal aangekomen hier konden we na 2 uurtjes doorvliegen met een nationale vlucht, wat ons na 33 uur uiteindelijk bracht waar we moesten zijn.

We waren geland in gebied met tropisch klimaat, hierdoor hadden we dus helaas regen de eerste paar uur. (Mocht de pret overigens niet drukken, aangezien het nog steeds 30 graden was)

Nadat we even rustig de tijd genomen hadden om de jetlag weg te slapen besloten we ons eerste avontuur tegemoet te gaan. We hebben Green Island bezocht. Een klein eiland in het Great Barrier Reef, wat mooie koraalriffen zou hebben. Helaas vonden wij dit erg tegenvallen. Het enige speciale wat we hier zagen was een schildpad.